Χωρίς διαφημίσεις!
After Party Radio
Χωρίς διαφημίσεις! After Party Radio
Galaxy Radio
106.1
Galaxy Radio 106.1

Η σπουδαία Κάτια Γκουλιώνη εντυπωσιάζει ως «Ευτυχία»!

Η σπουδαία Κάτια Γκουλιώνη εντυπωσιάζει ως «Ευτυχία»! Η σπουδαία Κάτια Γκουλιώνη εντυπωσιάζει ως «Ευτυχία»! Η σπουδαία Κάτια Γκουλιώνη εντυπωσιάζει ως «Ευτυχία»!

«Μ’ ένα όνειρο τρελό, όνειρο απατηλό, ξεκινήσαμε κι οι δυο μας, και στου δρόμου τα μισά, σβήσαν τ’ άστρα τα χρυσά, ξαφνικά από τον ουρανό μας… Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε, στης λίμνης μέσα το θολό νερό…».

Προτάσσω τους στίχους αυτούς στην αρχή της κριτικής όχι επειδή γράφτηκαν από την Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, τη ζωή της οποίας αφηγείται η ταινία, αλλά επειδή αντικατοπτρίζουν πλήρως την ίδια την ταινία: ένα πλοίο που ναυάγησε στου δρόμου τα μισά. Και μέχρι τα μισά βλέπαμε κάτι θαυμαστό, βλέπαμε μια μοναδική ερμηνεία από την Κάτια Γκουλιώνη στον πρωταγωνιστικό ρόλο, μια ερμηνεία αμιγώς «κινηματογραφική». Και όμως οι συντελεστές αποφάσισαν να αλλάξουν την ηθοποιό στη μέση της ταινίας – χωρίς να συντρέχει ιδιαίτερος λόγος – και να αναλάβει το ρόλο η Καρυοφιλλιά Καραμπέτη. Εικάζω ότι αυτή η απόφαση λήφθηκε καθαρά για εμπορικούς-εισπρακτικούς σκοπούς. Η Κάτια Γκουλιώνη δεν είναι το «όνομα» που θα τραβήξει τον κόσμο, όπως η Καραμπέτη. Στην εικασία αυτή συνηγορεί το γεγονός ότι τον δεύτερο σύζυγο της ηρωίδας τον ερμηνεύει καθ’ όλη την διάρκεια της ταινίας ο ίδιος ηθοποιός, ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης. Δηλαδή, ο Δαδακαρίδης «παντρεύεται» την Γκουλιώνη και στη συνέχεια «ζει» με την Καραμπέτη!

Στην «Ευτυχία» η Καραμπέτη φαίνεται «λίγη» στο δεύτερο μισό της ταινίας, όχι γιατί δεν είναι καλή ηθοποιός, αλλά γιατί της δίνεται το δύσκολο έργο να αντικαταστήσει μια ηθοποιό που έχει κάνει το ρόλο δικό της, μια ηθοποιό που κρατά όλη την ταινία πάνω της και δε θες να σταματήσεις να τη βλέπεις. Η Γκουλιώνη ερμηνεύει την Ευτυχία με βάθος ψυχής, με πλήρη έλεγχο των εκφραστικών της μέσων, χωρίς συναισθηματισμούς και θεατρινισμούς, με ωριμότητα και συνέπεια, επιδεικνύοντας αξιέπαινη ισορροπία ανάμεσα στις πιο δραματικές και τις ανάλαφρες στιγμές του έργου. Το κωμικό της τάιμινγκ, μάλιστα, είναι εκπληκτικό. Εκφέρει, επίσης, το λόγο με σπάνια καθαρότητα και χειρίζεται με μαεστρία την αργκό γλώσσα του κειμένου. Οι βωμολοχίες από το στόμα της φαίνονται κωμικές και καθόλου αισχρές. Επιπλέον, το βλέμμα της εκφράζει και τα πιο μύχια συναισθήματα του χαρακτήρα. Σπάνιο χάρισμα να καταλαβαίνεις από τα μάτια του ηθοποιού τι νιώθει. Τέλος, οι στάσεις του σώματός της και οι κινήσεις της είναι όλες λεπτομερειακά σχεδιασμένες και προσαρμοσμένες εύστοχα στην εκάστοτε ψυχολογική κατάσταση του χαρακτήρα. Ακόμα και τα δάχτυλά της – το πως κρατά το τσιγάρο, το πως τα τεντώνει – καταφέρνουν να «δώσουν» ερμηνεία.

Η σπουδαία Κάτια Γκουλιώνη εντυπωσιάζει ως «Ευτυχία»!

ΕΥΤΥΧΙΑ – Main Trailer

Η σπουδαία Κάτια Γκουλιώνη εντυπωσιάζει ως «Ευτυχία»! Η σπουδαία Κάτια Γκουλιώνη εντυπωσιάζει ως «Ευτυχία»!

Κανονικά θα έπρεπε να αποδώσω τα εύσημα στον σκηνοθέτη Άγγελο Φραντζή για την υποδειγματική καθοδήγηση της ηθοποιού, αλλά το γεγονός ότι δεν καταφέρνει να αποσπάσει καλές ερμηνείες από το υπόλοιπο καστ, δείχνει, μάλλον, ότι στην περίπτωση της Γκουλιώνη έχουμε ένα ερμηνευτικό κατόρθωμα που πιστώνεται, κατά κύριο λόγο, στην ίδια. Οι υπόλοιποι ηθοποιοί αδυνατούν να της δώσουν ερμηνευτικές «πάσες». Ο Θάνος Τοκάκης παίζει τον ομοφυλόφιλο επιστήθιο φίλο της Ευτυχίας σαν καρικατούρα. Αναρωτιέσαι πώς ο χαρακτήρας της ήρθε τόσο κοντά με ένα τέτοιο επιφανειακό άτομο. Ίσως μόνο και μόνο από αντίδραση για τον καθωσπρεπισμό της κοινωνίας; Δεν παίρνουμε κάποια ικανοποιητική απάντηση από την ταινία. Ο Δαδακαρίδης, στο ρόλο του αστυνομικού που ερωτεύεται και παντρεύεται την Ευτυχία, είναι τόσο άχρωμος που μένει ερμηνευτικά στο παρασκήνιο. Δεν τον «νιώθεις» καθόλου κατά τη διάρκεια της αφήγησης. Επίσης, μας δημιουργεί την απορία τι βρήκε η Ευτυχία στον συγκεκριμένο άνθρωπο. Δεν υπάρχει καμία φλόγα ανάμεσα τους και καμία χημεία. Η Ντίνα Μιχαηλίδου, στο ρόλο της μάνας, καταφεύγει συχνά σε εύκολες λύσεις και μελοδραματικό παίξιμο.

Από τους ηθοποιούς που είχαν μικρότερο ρόλο και θα ήθελα να τους δω παραπάνω είναι ο Λεωνίδας Κακούρης, ως Τσιτσάνης, ο οποίος είναι πειστικότατος, η Κατερίνα Διδασκάλου, ως Μαρίκα Κοτοπούλη, η οποία προσφέρει ερμηνευτική «λάμψη» στην ταινία και ο Παύλος Ορκόπουλος, στο ρόλο του πρώτου συζύγου της Ευτυχίας. Ο ηθοποιός δίνει μια έμφυτη ευγένεια στο χαρακτήρα. Ειδικά στη σκηνή του διαζυγίου, με εντυπωσίασε ο χαμηλόφωνος τρόπος με τον οποίο πρόφερε τη λέξη «Καλώς». Η Ευαγγελία Συριοπούλου, ως η μεγάλη κόρη της Ευτυχίας, είναι δυναμική και γράφει πολύ όμορφα στη μεγάλη οθόνη, δυστυχώς, όμως, δεν έχει το απαιτούμενο «υλικό» από το σενάριο για να αναδειχθεί ερμηνευτικά.

Το σενάριο της Κατερίνας Μπέη καταφέρνει να μετατρέψει ένα δύσκολο και σκληρό χαρακτήρα, όπως ήταν η Ευτυχία, σε συμπαθή και γοητευτικό. Η Μπέη, επιπλέον, γράφει σπιρτόζικες και οξυδερκείς ατάκες, οι οποίες στα χείλη της Γκουλιώνη απογειώνονται. Το μειονέκτημα του σεναρίου είναι ότι οι υπόλοιποι ρόλοι μένουν στο σκοτάδι, αδυνατούν να γίνουν τρισδιάστατοι και αυθύπαρκτοι. Επιπλέον, η Ελλάδα, ο τόπος στον οποίο γαλουχήθηκε η στιχουργός που έγραψε ιστορία στο ελληνικό τραγούδι, είναι παντελώς απούσα. Η εισαγωγή της ταινίας με την καταστροφή της Σμύρνης αποδεικνύεται προσχηματική, καθώς από την αφήγηση απουσιάζει οτιδήποτε απασχόλησε την ελληνική κοινωνία μετέπειτα – η Κατοχή, ο εμφύλιος, η κοινωνική αδικία, η ξενιτιά.

Γενικότερα, η εντύπωση που μου άφησε η ταινία είναι πως θέλησε να στηριχτεί εμπορικά στο τηλεοπτικό κοινό, γι’ αυτό και η επεισοδιακή αφήγηση, γι’ αυτό και οι πολλές γνώριμες τηλεοπτικές φυσιογνωμίες σε μικρούς ρόλους, γι’ αυτό και η αποφυγή ιδιαίτερης ανάλυσης των πολιτικοκοινωνικών συνθηκών της εποχής, γι’ αυτό και η συχνή καταφυγή στο μελόδραμα και το «εύκολο» χιούμορ. Εν τέλει, αυτό που μένει είναι η ανάδειξη μιας χαρισματικής ηθοποιού και η καταξίωση της σε ένα ευρύτερο κοινό.

Παραγωγή: Διονύσης Σαμιώτης

Σκηνοθεσία: Άγγελος Φραντζής

Σενάριο: Κατερίνα Μπέη

Φωτογραφία: Γιάννης Δρακουλαράκος

Μοντάζ: Λάμπης Χαραλαμπίδης

Μουσική: Μίνως Μάτσας

Πρωταγωνιστούν: Κάτια Γκουλιώνη, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Θάνος Τοκάκης, Ντίνα Μιχαηλίδου, Λεωνίδας Κακούρης, Παύλος Ορκόπουλος, Ευαγγελία Συριοπούλου, Κατερίνα Διδασκάλου

Διάρκεια: 124 λεπτά

Διανομή: Tanweer

ΠΡΟΒΑΛΛΕΤΑΙ ΣΤΟ ODEON VESO MARE (Ακτή Δυμαίων 17, Πάτρα)

ΩΡΕΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ: 18:30 & 19:50 & 21:0 & 22:20 & 23:30

Η σπουδαία Κάτια Γκουλιώνη εντυπωσιάζει ως «Ευτυχία»! Η σπουδαία Κάτια Γκουλιώνη εντυπωσιάζει ως «Ευτυχία»!


Πηγή

Διαβάστε Επίσης